Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
İşletmede Mesleki Eğitim’in amacı öğrencilerin akademik çalışmalarını saha deneyimi ile güçlendirmeleridir. Bu ders ile öğrencilerin kariyere yönelik ilgilerini netleştirmeleri, sektörü tanıma ve sektörde çalışması sağlanacaktır.
Dersin İçeriği:
Bu derste öğrencilerin derslerde gördükleri veya göremedikleri konular hakkında bilgilenmesi ve daha önceden öğrendikleri bilgilerin pratik uygulamalarını yapmaları hedeflenmiştir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Soru-Cevap, 2: Tartışma 3: Uygulama 4: Durum İncelemesi 5: Literatür Araştırması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı Rapor B: Sözlü Sunum C: Bilimsel İngilizce Kullanımı D: Proje
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Üniversite eğitimlerinde elde ettikleri veya göremedikleri teorik bilgiyi uygulayabilir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 2,5 | A,B,D |
Staj süresi boyunca üniversite eğitiminde verilmemiş yeni bilgi/beceri edinebilir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 2,5 | A,B,D |
Çeşitli veri tabanları kullanarak alana özgü bilgi kaynaklarına ulaşabilir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 2,5 | A,B,D |
Edindiği bilgileri resmi bir rapor halinde sunabilir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 1,2,3,4 | A,D |
Karşılaştığı sorunları çözmek için tek başına ya da takım olarak seçenekler üretebilir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 3,4 | A,C,D |
Staj yapılan kurum/şirkette birimler arasındaki ilişkileri tanımlayabilir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 3,4 | A,B,D |
Sözlü ve yazılı ifade yeteneğini geliştirebilir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 1,2 | A,B,C,D |
Sektörle işbirliği olanaklarını geliştirebilir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 2,3,4 | D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | |
1 | Oryantasyon | |
2 | İşletmede Mesleki Eğitim Yapacağı Kurumu Tanıma | |
3 | Mesleki Deneyim kazanma | |
4 | Mesleki Deneyim kazanma | |
5 | Mesleki Deneyim kazanma | |
6 | Mesleki Deneyim kazanma | |
7 | Mesleki Deneyim kazanma | |
8 | Mesleki Deneyim kazanma | |
9 |
Mesleki Deneyim kazanma
|
|
10 | Mesleki Deneyim kazanma | |
11 | Mesleki Deneyim kazanma | |
12 | İşletmede Mesleki Eğitim Raporunun hazırlanması | |
13 | İşletmede Mesleki Eğitim Raporunun hazırlanması | |
14 |
İşletmede Mesleki Eğitim Raporunun hazırlanması
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR | ||
Ders Notu | Seçilen konuya bağlı | |
Diğer Kaynaklar | Seçilen konuya bağlı |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar |
Seçilen konuya bağlı
|
Ödevler |
Seçilen konuya bağlı
|
Sınavlar | Eski bitirme tezleri |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Devam | 1 | 20 |
Katılım | 1 | 20 |
Rapor | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 | |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bilişim sistemleri mezunu gelişen bilgisayar teknolojileri ile ortaya çıkan çoklu ortamlarda görsel ara yüzlerin tasarlanması ve geliştirilmesi için gerekli sistemlerin oluşturulması konusunda bilgi sahibidir. | x | ||||
2 | Bilişim sistemleri mezunu gelişen bilgisayar teknolojileri ile ortaya çıkan çoklu ortamlarda kullanıcılara amaçlarına uygun bilgisayar uygulamalarının tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanılabilmesi için gerekli sistemlerin oluşturulması konusunda ileri bilgi sahibidir. | x | ||||
3 | Bilgisayar biliminin temel işleyişini ve problemlerini soyut matematik çerçevesi içinde çözebilmek için gerekli algoritma veri yapılarını tasarlayabilen, geliştirilebilen ve uygulayabilen bilgi ve beceriye sahiptir. | x | ||||
4 | Bilişim mezunu günümüze kadar geliştirilen yapısal yazılım geliştirme araçlarıyla amacına uygun yazılım mantığını tasarlayabilme, bu yazılımları geliştirebilme ve farklı donanım ortamlarında uç kullanıcıların kullanımına sunabilme bilgi ve becerilerine sahiptir. | x | ||||
5 | Bilişim mezunu günümüze kadar geliştirilen nesne yönelimli yazılım geliştirme araçlarıyla amacına uygun yazılım mantığını tasarlayabilme, bu yazılımları geliştirebilme ve farklı donanım ortamlarında uç kullanıcıların kullanımına sunabilme bilgi ve becerilerine sahiptir. | x | ||||
6 | Bilişim mezunu bilgisayarların temel bileşeni işletim sistemlerinin işleyiş mantığını, sistemde işlerin ve kullanıcı yetkilerinin yönetimi için komutların geliştirilmesi ve farklı donanımsal ortamlarda uygulanmasını bilir. | x | ||||
7 | Bilişim mezunu veri kavramı, yapıları, modelleri ile veritabanı uygulamalarını kullanma ve ilişkisel veri tabanlarında veriyi erişim ve işleme araçlarını tasarlama, geliştirme ve uygulama hakkında bilgi ve becerilere sahiptir. | x | ||||
8 | Bilişim mezunu ticari amaçlı yazılımların veri depolarının modellenmesi, yazılımdan bağlanarak(aracılığıyla) veriye erişim, verilerin işlenmesi konularında ilgili yazılım araçlarıyla geliştirme ve uygulayabilme bilgi ve becerilerine sahiptir. | x | ||||
9 | Bilişim mezunu bilgisayar ağlarının temellerini, ağ sistemin tasarlanması ve yapılandırılması, bakımı ve sorunlarını çözebilmek için gerekli ve yeterli bilgi birikimine sahip olmak. | x | ||||
10 | Bilişim mezunu günümüzün en büyük bilgisayar ağ olan internete özel olarak görsel ara yüzlerin ve çoklu katmanlı istemci/sunucu mimarisinde çalışabilecek yazılımların tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanabilmesi gerekli bilgi, beceri ve donanıma sahiptir. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav | |||
Kısa Sınav | |||
Ödev | |||
Proje | 1 | 36 | 36 |
Final | |||
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
Hiçbiri