• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
ACM 472
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Oyun Programlama Teknolojisi, bilgisayar ve web ortamının gelişmesi ile önemli hale gelmiştir. Oyun programlamanın temelleri ve teknikleri anlatılarak, katılımcıların oyun programları geliştirmeleri sağlanacaktır.
Dersin İçeriği: 

Oyun Programlamaya Giriş, Oyun Programlama matematiği, grafik dönüşümler, animasyon, oyun programlamada ses, giriş ve çıkış donanımları ve oyun programlamada kullanılan algoritmalar

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 14: Bireysel Çalışma, 16: Proje Tabanlı Öğrenme
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuvar

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Oyun Programlamanın Temelleri 3,4,5  1,2,14,16  A,C,D
2) 2D ve 3D Modelleme 3,4,5  1,2,14,16  A,C,D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oyun Programlamaya Giriş  
2 3B Matematik  
3 3B Modelleme  
4 Karakter Modelleme  
5 Oyunda Programlamada Ses  
6 Grafik Kullanımı  
7 Giriş Donanımları  
8 Oyun Yapısı  
9 2B ve 3B dönüşümler  
10 Ara Sınav  
11 Oyun motorları  
12 Çıkış Donanımları  
13 Oyun Programlama Uygulaması  
14 Oyun Programlama Uygulaması  
15 Final  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Kitabı Beginning C++ Game Programming,Michael Dawson, Thomson Course Technology, 2004.
Diğer Kaynaklar 1. Game Design: Theory and Practice (2nd Edition), Richard Rouse, 2005, Wordware Publishing, Inc., ISBN-13: 978-1556229121.
 

2. Unity for Absolute Beginners, Sue Blackman, 2014, Apress, ISBN13: 978-1-4302-6779-9.
 

3. By Will Goldstone Unity 3.x Game Development Essentials (Community Experience Distilled) (2nd Edition) , Will Goldstone, 2009.
 

4.Beginning 3D Game Development with Unity 4: All-in-one, multi-platform game development, Sue Blackman, 2013, Apress, ISBN-13: 978-1430248996.

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 2 25
Ödev 2 25
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 2 3 6
Final  1 3 3
Uygulama 1 30 30
Toplam İş Yükü     151
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6,05
Dersin AKTS Kredisi     6
Hiçbiri