• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
COMP 411
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Dersin amacı, öğrencileri en büyük bilgisayar alanlarından birinde kullanılan teknikler aracılığıyla yazılım geliştirmeye kılavuz olmaktır. Hem 2B hem de 3B ortamların kontrolü ve etkileşimi çeşitli düzeylerde tartışmak ve analiz etmektir.
Dersin İçeriği: 

Oyun programlama yaklaşımları. Teknikler ve araçlar. Görsel efektlerin ve sesin manipülasyonu. Nesne animasyonu. Hareket kontrolü. Dünyalar. Etkileşim

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simulasyon, 5: Durum Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav B: Presentasyon, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuar

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Ders Öğrenme Çıktıları Program
Öğrenme Çıktıları
Öğretme teknikleri Değerlendirme
yöntemleri
Nesne hareketi, animasyon ve modifikasyon teknikleri oluşturur. 6 1,4 A,B,C
Geometri ve yapay zeka gibi çeşitli teknikleri kullanarak etkileşimli nesneler geliştirin 6,9,8 1,2,3,4 B,C
Sesler dahil özel efektlerle geliştirilmiş 2B veya 3B dinamik dünyalar oluşturun ve bu dünyalardaki oyun performansını değerlendirin 6 1,2,3,4 A,B,D

Dersin Akışı

 

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oyun programlamaya giriş Ders kitabı
2 Nesnelerin geometrik dönüşümü: öteleme, döndürme, ölçekleme Ders kitabı
3 Oyun sahnesi oluşturma Ders kitabı
4 Karakterler ve Animasyon Teknikleri Ders kitabı
5 Etkileşim Ders kitabı
6 Bilgisayar grafikleri Ders kitabı
7 ARA SINAV Sınav
8 Çarpışmalar Ders Kitabı
9 Fiziksel özellikler Ders kitabı
10 Oyunlarda Yapay Zeka Ders kitabı
11 Yazılım sorunları: kontroller, uygulama durumları, en iyi uygulamalar Ders kitabı
12 Oyun programlamada ileri düzey konular Ders kitabı
13 Dağıtım Ders kitabı
14 Ağ oyunu programlama Ders kitabı
15 Final Sınavı Sınav

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Kitabı
  • Dunn, F., & Parberry, I. (2011). 3D math primer for graphics and game development (2nd ed.). Boca Raton, FL: A K Peters/CRC Press. 
  • Lake, A. (2010), Game programming Gems, Cengage Learning 
  • Lengyel, E. (2011), Mathematics for 3D Game Programming and

Computer Graphics, 3rd Edition, Cengage Learning 

Ek Kaynaklar Rabin, S. (n.d.). Game AI pro²: Collected wisdom of game AI professionals.

Eberly, D. (2010). Game physics (2nd ed.). Amsterdam: Morgan Kaufmann.

Materyal Paylaşımı

MATERIAL SHARING
Documents Presentations and Laboratory Sheets furnished by MSAA
Assignments Homework Sheets furnished by MSAA
Exams Old exam questions are furnished

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALAR SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Proje Sunumları 1 50
Devamsızlık ve Labaratuar 5 30
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam     100

AKTS İş Yükü Tablosu

 

AKTS/İŞ YÜKÜ TABLOSU
Aktiviteler Miktar Süre
(Saat)
Toplam
İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Hariç sınav hafta : 12x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (miktar x toplam ders saati) 14 3 42
Arasınavlar 1 2 2
Projeler 1 30 30
Ödev 5 6 30
Final Sınavı 3 6
Toplam İş Yükü     152
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6,08
Dersin AKTS Kredisi     6
Hiçbiri