• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
COMP 301
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Dersin amacı, öğrencileri yazılım mimarlığı alanına tanıtmak, tasarım becerilerini geliştirmek ve soyut düşünme yeteneğini arttırmaktır. Bu dersi alan öğrenciler fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan ihtiyaç analizi yapabilir ve yazılımın geliştirilmesi için gerekli yazılımı tasarlayıp geliştirebilir.
Dersin İçeriği: 

Derste aşağıdaki konular ele alınacaktır: Yazılım mimarileri ve yazılım geliştirme modelleri, yazılım testi, yazılım kalitesi ilkeleri ve yazılım bakım süreçleri

Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Labaratuar, C: Ödev D: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenim Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları  Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Yazılım Geliştirme mezunları, sistem komutlarının temel seti olan bilgisayar işletim sistemlerinin mantığını bilir. 1 1,2,3 A,B,C
Yazılım Geliştirme mezunları, farklı bölümlerin kullanıcıları tarafından sistem kaynaklarına erişimin nasıl kontrol edileceğini ve sistemdeki işlerin nasıl izlendiğini bilirler. 6,9,8 1,2,3,4 A,B,C
Windows mimarisini ve mekanizmalarını MSCE ile uyumlu bir seviyeye bilir 6 1,2,3,4 A,B,C
Yazılım mimarisini ve bu bilgilerin üretimde nasıl kullanılacağını bilir. 6 1 A
Windows dosya sistemlerini koruyabilir ve yapılandırabilir, yazılım ve aygıt sürücülerini kurabilir, sorun giderme hakkında bilir. 9,6,3 1,2,3,4 A,B,C,D
İşlemleri, CPU zamanlamasını, bellek yönetimini, sanal belleği bilir. 6 1,2,3,4 A,B,C
Giriş çıkış sistemlerini öğrenir. 9,8 1,2,3,4 A,B,C

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Yazılım gereksinimlerini tanımlayıp ve analiz etmek. Ünite 2
2 Yazılım geliştirme modeli ve yazılım mimarisi Ünite 2
3 Yazılım geliştirme modeli ve yazılım mimarisi  2
4 Mimari sürücüler Ünite 1
5 Mimari ve tasarım Ünite 1
6 Uygun yazılımı tasarlama  
7 VİZE SINAVI  
8 Yazılım Kalite Yönetimi Ünite 3
9 Yazılım Kodlama Java, Kodlama
10 Dosya sürümü kontrol araçlarını kullanma Ders Notları
11 Yazılım Test araçlarını kullanma Ders Notları
12 Yazılım testi Ders Notları
13 Yazılım Bakım ve Onarım İşlemleri Ders Notları
14 GENEL TEKRAR VE FİNAL SINAVI  

Kaynaklar

Ders Notu Simon Brown, Software Architecture for Developers, Volume 1,  Leanpub, 2011

Simon Brown, Software Architecture for Developers, Volume 2,  Leanpub, 2011

Diğer Kaynaklar Stephen Haunts , A Gentle Introduction to Agile Software Development, Stephen Haunts Ltd., 1th Ed., 2017.

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALAR SIRA KATKI YÜZDESİ
ARA SINAV 2 66
KISA SINAV 6 16
Ödev ve Çalışma 11 18
Total   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Total   100

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Activities Miktar Süre
(Sat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (miktar x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (miktar x toplam ders saati) 14 3 42
Arasınavlar 2 2 4
Kısasınavlar 6 1 6
Ödevler 11 6 66
Final Sınavı 2 (Bütünleme Dahil) 3 6
Toplam İş Yükü     166
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6,64
Dersin AKTS Kredisi     7
3