Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Bu derste öğrencilere temel bilgisayar bilgilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Ders şu konuları içermektedir: Bilgi Teknolojilerine ile alakalı temel kavramların tanıtılması, Word, Excel, PowerPoint gibi temel ofis programları. Bilişim etiği.
Dersin İçeriği:
Bilgisayarlar, internet, bilişim sistemleri ve teknolojilerine genel bakış. Temel bilgisayar kullanım becerisi. Etik konuları.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1 Öğrenci enformasyon sistemlerini anlar. | 1 | 1,2,3 | A,C |
2 Öğrenci enformasyon sistemlerinin bileşen açıklar. | 1 | 1,2,3 | A,C |
3 Öğrenci Word ile rapor hazırlayabilir. | 1 | 1,2,3 | A,C |
4 Öğrenci Excel ile veri analizi yapabilir. | 1 | 1,2,3 | A,C |
5 Öğrenci etik konuları anlar. | 1 | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bölüme giriş | Ders notları |
2 | Bilgisayara genel bakış (tarihçe, bileşenler, işletim sistemleri, açık kaynak yazılımlar) | Ders notları |
3 | Güvenlik (şifreler, virüsler, yedekleme, güncellenme) | Ders notları |
4 | İnternette arama (ve, veya değil, arama sorgulaması), teknik kaynaklar | Ders notları |
5 | Word ile rapor hazırlama | Ders notları |
6 | Word ile rapor hazırlama | Ders notları |
7 | ARA SINAV | Ders notları |
8 | Excel ile veri analizi | Ders notları |
9 | Excel ile veri analizi | Ders notları |
10 | eposta | Ders notları |
11 | Blog (markdown) | Ders notları |
12 | Sosyal medya kullanımı | Ders notları |
13 | Etik konular | Ders notları |
14 | Doğru soru sorarak bilgiye ulaşmak | Ders notları |
15 | FINAL |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 1 | 20 |
Ödev | 4 | 20 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrenciler gelişen bilgisayar teknolojileriyle ortaya çıkan çoklu ortamlarda görsel ara yüzlerin tasarlanması ve geliştirilmesi için gerekli sistemlerin oluşturulması konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
2 | Öğrenciler gelişen bilgisayar teknolojileriyle ortaya çıkan çoklu ortamlarda kullanıcılara amaçlarına uygun bilgisayar uygulamalarının tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanılabilmesi için gerekli sistemlerin oluşturulması konusunda ileri bilgi sahibidir. | X | |||||
3 | Öğrenciler bilgisayar biliminin temel işleyişini ve problemlerini soyut matematik çerçevesi içinde çözebilmek için gerekli algoritma veri yapılarını tasarlayabilen, geliştirilebilen ve uygulayabilen bilgi ve beceriye sahiptir. | X | |||||
4 | Öğrenciler günümüze kadar geliştirilen yapısal yazılım geliştirme araçlarıyla amacına uygun yazılım mantığını tasarlayabilme, bu yazılımları geliştirebilme ve farklı donanım ortamlarında uç kullanıcıların kullanımına sunabilme bilgi ve becerilerine sahiptir. | X | |||||
5 | Öğrenciler günümüze kadar geliştirilen nesne yönelimli yazılım geliştirme araçlarıyla amacına uygun yazılım mantığını tasarlayabilme, bu yazılımları geliştirebilme ve farklı donanım ortamlarında uç kullanıcıların kullanımına sunabilme bilgi ve becerilerine sahiptir. | X | |||||
6 | Öğrenciler bilgisayarların temel bileşeni işletim sistemlerinin işleyiş mantığını, sistemde işlerin ve kullanıcı yetkilerinin yönetimi için komutların geliştirilmesi ve farklı donanımsal ortamlarda uygulanmasını bilir. | X | |||||
7 | Öğrenciler yazılım geliştirme veri kavramı, yapıları, modelleri ile veri tabanı uygulamalarını kullanma ve ilişkisel veri tabanlarında veriyi erişim ve işleme araçlarını tasarlama, geliştirme ve uygulama hakkında bilgi ve becerilere sahiptir. | X | |||||
8 | Öğrenciler ticari amaçlı yazılımların veri depolarının modellenmesi, yazılımdan bağlanarak(aracılığıyla) veriye erişim, verilerin işlenmesi konularında ilgili yazılım araçlarıyla geliştirme ve uygulayabilme bilgi ve becerilerine sahiptir. | X | |||||
9 | Öğrenciler bilgisayar ağlarının temellerini, ağ sistemin tasarlanması ve yapılandırılması, bakımı ve sorunlarını çözebilmek için gerekli ve yeterli bilgi birikimine sahip olur. | ||||||
10 | Öğrenciler günümüzün en büyük bilgisayar ağ olan internete özel olarak görsel ara yüzlerin ve çoklu katmanlı istemci/sunucu mimarisinde çalışabilecek yazılımların tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanabilmesi gerekli bilgi, beceri ve donanıma sahiptir. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 4 | 2 | 8 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Bütünleme | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
1