Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Öğrencilerin sistem analizi prensiplerini anlamalarını ve onlara iş gereksinimlerini analiz edebilecekleri ve iş ihtiyaçlarını karşılayacak çözümleri dizayn edebilecekleri yetileri kazandırmak
Dersin İçeriği:
Bu ders bilgi sistemlerini yönetme ve geliştirme yönündeki yetileri geliştirme için önem taşıyan başlıca kavramları, taslakları, metodolojileri, teknikleri ve araçları tanıtmaktadır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4: Benzetim, 5: Vaka
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B:Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuvar
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sistem analizi prensiplerinin anlasilmasi | 2,3,4 | 1,2,3 | |
Sistem gereksinimlerinin belirleme becerisinin kazanılması | 2,3,4 | 1,2,3,12 | |
Sistem bileşenlerinin ve çevrelerinin dizayn edilmesi becerisinin kazanılması | 2,3,4 | 1,2,3 | |
Programcıların faydalanabileceği detaylı modellerin oluşturulmasıı becerisinin kazanılması | 2,3,4 | 1,2,3,12 | |
Kullanıcı arayüzlerinin girdi,çıktı ve kontrollerine ait veritabanı bileşenlerinin anlaşılması | 2,3,4 | 1,2,3,12 | C |
Bilgi sistemlerinin analiz edilmesi, dizayn edilmesi ve geliştirilmesi sırasında karşılaşılabilecek problemlere çözüm bulma yetisinin kazanılması | 2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | GİRİŞ | DERS PROGRAMI |
2 | SİSTEM ANALİZİ VE TEMELLERİ | BÖLÜM1 |
3 | İŞ ANALİZİ | BÖLÜM2 |
4 | PROJE YÖNETETİMİ | BÖLÜM3 |
5 | GEREKSİNİMLERİN ANALİZİ | BÖLÜM4 |
6 | VERİ VE SÜREÇ ANALİZİ | BÖLÜM5 |
7 | NESNE ANALİZİ | BÖLÜM6 |
8 | GELİŞTİRME SEÇENEKLERİ | BÖLÜM7 |
9 | ARAYÜZÜN DİZAYN EDİLMESİ | BÖLÜM8 |
10 | VERİNİN DİZAYN EDİLMESİ | BÖLÜM9 |
11 | SİSTEM YAPISININ PLANLANMASI | BÖLÜM10 |
12 | SİSTEMİN OPERASYONEL HALE GETİRİLMESİ | BÖLÜM11 |
13 | GÜVENİLİR VE DESTEKLEYİCİ SİSTEMLER | BÖLÜM12 |
14 | TEKRAR | |
15 | Final sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Gary B. Shelly and Harry J. Rosenblatt, Analysis & Design for Systems, 2012, International 9th Edition, Course Technology |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ödev | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilişim sistemleri mezunu gelişen bilgisayar teknolojileriyle ortaya çıkan çoklu ortamlarda görsel ara yüzlerin tasarlanması ve geliştirilmesi için gerekli sistemlerin oluşturulması konusunda bilgi sahibidir. | ||||||
2 | Bilişim sistemleri mezunu gelişen bilgisayar teknolojileriyle ortaya çıkan çoklu ortamlarda kullanıcılara amaçlarına uygun bilgisayar uygulamalarının tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanılabilmesi için gerekli sistemlerin oluşturulması konusunda ileri bilgi sahibidir. | ||||||
3 | Bilgisayar biliminin temel işleyişini ve problemlerini soyut matematik çerçevesi içinde çözebilmek için gerekli algoritma veri yapılarını tasarlayabilen, geliştirilebilen ve uygulayabilen bilgi ve beceriye sahiptir. | x | |||||
4 | Bilişim mezunu günümüze kadar geliştirilen yapısal yazılım geliştirme araçlarıyla amacına uygun yazılım mantığını tasarlayabilme, bu yazılımları geliştirebilme ve farklı donanım ortamlarında uç kullanıcıların kullanımına sunabilme bilgi ve becerilerine sahiptir. | ||||||
5 | Bilişim mezunu günümüze kadar geliştirilen nesne yönelimli yazılım geliştirme araçlarıyla amacına uygun yazılım mantığını tasarlayabilme, bu yazılımları geliştirebilme ve farklı donanım ortamlarında uç kullanıcıların kullanımına sunabilme bilgi ve becerilerine sahiptir. | ||||||
6 | Bilişim mezunu bilgisayarların temel bileşeni işletim sistemlerinin işleyiş mantığını, sistemde işlerin ve kullanıcı yetkilerinin yönetimi için komutların geliştirilmesi ve farklı donanımsal ortamlarda uygulanmasını bilir. | ||||||
7 | Bilişim mezunu veri kavramı, yapıları, modelleri ile veritabanı uygulamalarını kullanma ve ilişkisel veritabanlarında veriyi erişim ve işleme araçlarını tasarlama, geliştirme ve uygulama hakkında bilgi ve becerilere sahiptir. | x | |||||
8 | Bilişim mezunu ticari amaçlı yazılımların veri depolarının modellenmesi, yazılımdan bağlanarak(aracılığıyla) veriye erişim, verilerin işlenmesi konularında ilgili yazılım araçlarıyla geliştirme ve uygulayabilme bilgi ve becerilerine sahiptir. | x | |||||
9 | Bilişim mezunu bilgisayar ağlarının temellerini, ağ sistemin tasarlanması ve yapılandırılması, bakımı ve sorunlarını çözebilmek için gerekli ve yeterli bilgi birikimine sahip olmak. | ||||||
10 | Bilişim mezunu günümüzün en büyük bilgisayar ağ olan internete özel olarak görsel ara yüzlerin ve çoklu katmanlı istemci/sunucu mimarisinde çalışabilecek yazılımların tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanabilmesi gerekli bilgi, beceri ve donanıma sahiptir. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
2