Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Öğrencilerin elektronik ortamlarda ticaret yapma ve iş yönetimi konusunda genel bilgi, beceri kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği:
E-Ticaret, telekomünikasyon, bilgisayar ağları, temel internet servisleri, internette multimedya, elektronik ödeme sistemleri, e-ticaret iş modelleri, tedarikçi zinciri yönetimi, EDI, B2B, B2B yazılımları, müzayedeler, e-işin güvenliği, yasal ve politik yönleri konularında temel bilgiler.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4: Benzetim, 5: Vaka
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B:Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuvar
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
E-iş ve e-ticaret kavramlarını ayırt edebilir. |
2 |
1,2,3 | A |
E-ticaret iş modelleri özelliklerini karşılaştırabilir. |
2 |
1,12 | A,C |
E-ticaret ve elektronik ödeme yöntemleri arasında model ilişkisi kurabilir. |
1,7 |
1,2,3 | A,C |
E-iş ve tedarik zinciri yönetimi arasındaki bağları kavrar. |
2,4 |
1,3 | A,C |
E-iş ortamının etik ve insani yönünü değerlendirebilir. |
10 |
1,2,3 | A |
E-ticaret için gerekli güncel araçları kullanabilir. |
1,3,4
|
1,2,3 | A,C |
E-iş güvenliği için uygulanan teknik ve yöntemleri değerlendirir. |
1,9 |
1,2,3 | A |
Yeni e-iş teknolojileri konusunda alternatif bakış açılarını karşılaştırabilir. |
5,6,8 |
1,3,12 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | GİRİŞ, E-TİCARET TARİHSEL GELİŞİM | |
2 | E-TİCARET MODELLERİ VE STRATEJİLER | |
3 | E-İŞ PERAKENDE VE SERVİS SEKTÖRÜ | |
4 | E-İŞ VE PAZARLAMA | |
5 | E-İŞ VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI | |
6 | E-İŞ PAZAR ARAŞTIRMASI | |
7 | ARA SINAV | |
8 | E-İŞ ETİK VE SOSYAL YÖNÜ | |
9 | E-İŞ ÖDEME YÖNTEMLERİ | |
10 | E-İŞ VE GÜVENLİK TEKNOLOJİLERİ | |
11 | E-İŞ – MOBİL TİCARET | |
12 | B2B E-İŞ | |
13 | E-İŞ VE SOSYAL MEDYA | |
14 | TÜRKİYE’DE E-İŞ | |
15 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | E-COMMERCE: BUSINESS, TECHNOLOGY, SOCIETY, (2009), K. C. Laudon, C. G. Traver, 5th ed., Pearson |
Diğer Kaynaklar |
http://www.businessinsider.com/sai, http://www.ecommercetimes.com/
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | Önceki dönemlerden yeni bir e-iş kurma sınıf projesi örnekleri. |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Kısa Sınav | - | 0 |
Ödev | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilişim sistemleri mezunu gelişen bilgisayar teknolojileriyle ortaya çıkan çoklu ortamlarda görsel ara yüzlerin tasarlanması ve geliştirilmesi için gerekli sistemlerin oluşturulması konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
2 | Bilişim sistemleri mezunu gelişen bilgisayar teknolojileriyle ortaya çıkan çoklu ortamlarda kullanıcılara amaçlarına uygun bilgisayar uygulamalarının tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanılabilmesi için gerekli sistemlerin oluşturulması konusunda ileri bilgi sahibidir. | X | |||||
3 | Bilgisayar biliminin temel işleyişini ve problemlerini soyut matematik çerçevesi içinde çözebilmek için gerekli algoritma veri yapılarını tasarlayabilen, geliştirilebilen ve uygulayabilen bilgi ve beceriye sahiptir. | X | |||||
4 | Bilişim mezunu günümüze kadar geliştirilen yapısal yazılım geliştirme araçlarıyla amacına uygun yazılım mantığını tasarlayabilme, bu yazılımları geliştirebilme ve farklı donanım ortamlarında uç kullanıcıların kullanımına sunabilme bilgi ve becerilerine sahiptir. | X | |||||
5 | Bilişim mezunu günümüze kadar geliştirilen nesne yönelimli yazılım geliştirme araçlarıyla amacına uygun yazılım mantığını tasarlayabilme, bu yazılımları geliştirebilme ve farklı donanım ortamlarında uç kullanıcıların kullanımına sunabilme bilgi ve becerilerine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilişim mezunu bilgisayarların temel bileşeni işletim sistemlerinin işleyiş mantığını, sistemde işlerin ve kullanıcı yetkilerinin yönetimi için komutların geliştirilmesi ve farklı donanımsal ortamlarda uygulanmasını bilir. | X | |||||
7 | Bilişim mezunu veri kavramı, yapıları, modelleri ile veritabanı uygulamalarını kullanma ve ilişkisel veritabanlarında veriyi erişim ve işleme araçlarını tasarlama, geliştirme ve uygulama hakkında bilgi ve becerilere sahiptir. | X | |||||
8 | Bilişim mezunu ticari amaçlı yazılımların veri depolarının modellenmesi, yazılımdan bağlanarak(aracılığıyla) veriye erişim, verilerin işlenmesi konularında ilgili yazılım araçlarıyla geliştirme ve uygulayabilme bilgi ve becerilerine sahiptir. | X | |||||
9 | Bilişim mezunu bilgisayar ağlarının temellerini, ağ sistemin tasarlanması ve yapılandırılması, bakımı ve sorunlarını çözebilmek için gerekli ve yeterli bilgi birikimine sahip olmak. | X | |||||
10 | Bilişim mezunu günümüzün en büyük bilgisayar ağ olan internete özel olarak görsel ara yüzlerin ve çoklu katmanlı istemci/sunucu mimarisinde çalışabilecek yazılımların tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanabilmesi gerekli bilgi, beceri ve donanıma sahiptir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav için Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | - | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
Hiçbiri