Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Cisco ağ oluşturma araçları üzerinden routing protokollerinin ve nasıl konfigüre edildiklerinin öğretilmesi
Dersin İçeriği:
Routing protokolleri, statik ve dinamik routing protokollerinin temelleri, statik ve dinamik routing protokollerinin konfigürasyonu.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simulasyon, 5: Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuar
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Routing protokolleri
|
6,9 | 1,2,3,9,12 | A |
Statik ve Dinamik routing protokolleri | 6,9 | 1,2,3,9,12 | A |
Routing protokollerinin konfigürasyonu | 6,9 | 1,2,3,9,12 | A |
Bilgisyar ağ dizaynı olustrurlması ve bakımı | 6,9 | 1,2,3,9,12 | A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Routing ve Paket Yönlendirme | CCNA Discovery Kurs Notları |
2 | Statik Routing | CCNA Discovery Kurs Notları |
3 | Dinamik Routing | CCNA Discovery Kurs Notları |
4 | Vektör Routing Protokolleri | CCNA Discovery Kurs Notları |
5 | RIPv1 | CCNA Discovery Kurs Notları |
6 | Classless Routing Protokolleri, VLSM and CIDR | CCNA Discovery Kurs Notları |
7 | RIPv2 | CCNA Discovery Kurs Notları |
8 | Routing Tabloları | CCNA Discovery Kurs Notları |
9 |
EIGRP
|
CCNA Discovery Kurs Notları |
10 | Link-State Routing Protokolleri | CCNA Discovery Kurs Notları |
11 | OSPF | CCNA Discovery Kurs Notları |
12 | Routing Laboratuarı | CCNA Discovery Kurs Notları |
13 | Routing Laboratuarı | CCNA Discovery Kurs Notları |
14 |
Routing Laboratuarı
|
CCNA Discovery Kurs Notları |
15 | Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | ||
Ders Kitabı | Cisco academy : http://cisco.netacad.net/ | |
Diğer Kaynaklar | http://cisco.netacad.net/ , PPAcket tracer, Wireshark |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar |
http://cisco.netacad.net/, PPAcket tracer, Wireshark
|
Ödevler | |
Sınavlar | http://cisco.netacad.net/ |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 11 | 50 |
Ödev | 11 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bilişim sistemleri mezunu gelişen bilgisayar teknolojileriyle ortaya çıkan çoklu ortamlarda görsel ara yüzlerin tasarlanması ve geliştirilmesi için gerekli sistemlerin oluşturulması konusunda bilgi sahibidir. | x | ||||
2 | Bilişim sistemleri mezunu gelişen bilgisayar teknolojileriyle ortaya çıkan çoklu ortamlarda kullanıcılara amaçlarına uygun bilgisayar uygulamalarının tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanılabilmesi için gerekli sistemlerin oluşturulması konusunda ileri bilgi sahibidir. | x | ||||
3 | Bilgisayar biliminin temel işleyişini ve problemlerini soyut matematik çerçevesi içinde çözebilmek için gerekli algoritma veri yapılarını tasarlayabilen, geliştirilebilen ve uygulayabilen bilgi ve beceriye sahiptir. | x | ||||
4 | Bilişim mezunu günümüze kadar geliştirilen yapısal yazılım geliştirme araçlarıyla amacına uygun yazılım mantığını tasarlayabilme, bu yazılımları geliştirebilme ve farklı donanım ortamlarında uç kullanıcıların kullanımına sunabilme bilgi ve becerilerine sahiptir. | x | ||||
5 | Bilişim mezunu günümüze kadar geliştirilen nesne yönelimli yazılım geliştirme araçlarıyla amacına uygun yazılım mantığını tasarlayabilme, bu yazılımları geliştirebilme ve farklı donanım ortamlarında uç kullanıcıların kullanımına sunabilme bilgi ve becerilerine sahiptir | x | ||||
6 | Bilişim mezunu bilgisayarların temel bileşeni işletim sistemlerinin işleyiş mantığını, sistemde işlerin ve kullanıcı yetkilerinin yönetimi için komutların geliştirilmesi ve farklı donanımsal ortamlarda uygulanmasını bilir. | x | ||||
7 | Bilişim mezunu veri kavramı, yapıları, modelleri ile veritabanı uygulamalarını kullanma ve ilişkisel veritabanlarında veriyi erişim ve işleme araçlarını tasarlama, geliştirme ve uygulama hakkında bilgi ve becerilere sahiptir. | x | ||||
8 | Bilişim mezunu ticari amaçlı yazılımların veri depolarının modellenmesi, yazılımdan bağlanarak(aracılığıyla) veriye erişim, verilerin işlenmesi konularında ilgili yazılım araçlarıyla geliştirme ve uygulayabilme bilgi ve becerilerine sahiptir. | x | ||||
9 | Bilişim mezunu bilgisayar ağlarının temellerini, ağ sistemin tasarlanması ve yapılandırılması, bakımı ve sorunlarını çözebilmek için gerekli ve yeterli bilgi birikimine sahip olmak. | x | ||||
10 | Bilişim mezunu günümüzün en büyük bilgisayar ağ olan internete özel olarak görsel ara yüzlerin ve çoklu katmanlı istemci/sunucu mimarisinde çalışabilecek yazılımların tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanabilmesi gerekli bilgi, beceri ve donanıma sahiptir. | x | ||||
11 | Bilişim mezunu, Türkçe, İngilizce ve ikinci bir yabancı dili kullanarak , eğitimi boyunca kazandığı, toplumun temel kurum ve kuruluşlarına ilişkin değerlerin bilincinde olarak , farklı iş ortamlarında meslektaşları ile iletişim kurar, sorumlulukları çerçevesinde, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak iletebilir. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 11 | 11 | 4 |
Ödev | 8 | 3 | 24 |
Uygulama | 5 | 1 | 5 |
Final (Bütünleme ile) | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
Hiçbiri