Bu ders bilgi sistemlerini yönetme ve geliştirme yönündeki yetileri geliştirme için önem taşıyan başlıca kavramları, taslakları, metodolojileri, teknikleri ve araçları tanıtmaktadır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Sistem analizi prensiplerinin anlasilmasi |
2,3,4 |
1,2,3 |
|
Sistem gereksinimlerinin belirleme becerisinin kazanılması |
2,3,4 |
1,2,3,12 |
|
Sistem bileşenlerinin ve çevrelerinin dizayn edilmesi becerisinin kazanılması |
2,3,4 |
1,2,3 |
|
Programcıların faydalanabileceği detaylı modellerin oluşturulmasıı becerisinin kazanılması |
2,3,4 |
1,2,3,12 |
|
Kullanıcı arayüzlerinin girdi,çıktı ve kontrollerine ait veritabanı bileşenlerinin anlaşılması |
2,3,4 |
1,2,3,12 |
C |
Bilgi sistemlerinin analiz edilmesi, dizayn edilmesi ve geliştirilmesi sırasında karşılaşılabilecek problemlere çözüm bulma yetisinin kazanılması |
2,3,4,5,6 |
1,2,3 |
|
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
GİRİŞ |
DERS PROGRAMI |
2 |
SİSTEM ANALİZİ VE TEMELLERİ |
BÖLÜM1 |
3 |
İŞ ANALİZİ |
BÖLÜM2 |
4 |
PROJE YÖNETETİMİ |
BÖLÜM3 |
5 |
GEREKSİNİMLERİN ANALİZİ |
BÖLÜM4 |
6 |
VERİ VE SÜREÇ ANALİZİ |
BÖLÜM5 |
7 |
NESNE ANALİZİ |
BÖLÜM6 |
8 |
GELİŞTİRME SEÇENEKLERİ |
BÖLÜM7 |
9 |
ARAYÜZÜN DİZAYN EDİLMESİ |
BÖLÜM8 |
10 |
VERİNİN DİZAYN EDİLMESİ |
BÖLÜM9 |
11 |
SİSTEM YAPISININ PLANLANMASI |
BÖLÜM10 |
12 |
SİSTEMİN OPERASYONEL HALE GETİRİLMESİ |
BÖLÜM11 |
13 |
GÜVENİLİR VE DESTEKLEYİCİ SİSTEMLER |
BÖLÜM12 |
14 |
TEKRAR |
|
15 |
Final sınavı |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
Gary B. Shelly and Harry J. Rosenblatt, Analysis & Design for Systems, 2012, International 9th Edition, Course Technology |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
80 |
Ödev |
5 |
20 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Bilişim sistemleri mezunu gelişen bilgisayar teknolojileriyle ortaya çıkan çoklu ortamlarda görsel ara yüzlerin tasarlanması ve geliştirilmesi için gerekli sistemlerin oluşturulması konusunda bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
|
|
2 |
Bilişim sistemleri mezunu gelişen bilgisayar teknolojileriyle ortaya çıkan çoklu ortamlarda kullanıcılara amaçlarına uygun bilgisayar uygulamalarının tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanılabilmesi için gerekli sistemlerin oluşturulması konusunda ileri bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
|
|
3 |
Bilgisayar biliminin temel işleyişini ve problemlerini soyut matematik çerçevesi içinde çözebilmek için gerekli algoritma veri yapılarını tasarlayabilen, geliştirilebilen ve uygulayabilen bilgi ve beceriye sahiptir. |
|
|
|
x |
|
|
4 |
Bilişim mezunu günümüze kadar geliştirilen yapısal yazılım geliştirme araçlarıyla amacına uygun yazılım mantığını tasarlayabilme, bu yazılımları geliştirebilme ve farklı donanım ortamlarında uç kullanıcıların kullanımına sunabilme bilgi ve becerilerine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
5 |
Bilişim mezunu günümüze kadar geliştirilen nesne yönelimli yazılım geliştirme araçlarıyla amacına uygun yazılım mantığını tasarlayabilme, bu yazılımları geliştirebilme ve farklı donanım ortamlarında uç kullanıcıların kullanımına sunabilme bilgi ve becerilerine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
6 |
Bilişim mezunu bilgisayarların temel bileşeni işletim sistemlerinin işleyiş mantığını, sistemde işlerin ve kullanıcı yetkilerinin yönetimi için komutların geliştirilmesi ve farklı donanımsal ortamlarda uygulanmasını bilir. |
|
|
|
|
|
|
7 |
Bilişim mezunu veri kavramı, yapıları, modelleri ile veritabanı uygulamalarını kullanma ve ilişkisel veritabanlarında veriyi erişim ve işleme araçlarını tasarlama, geliştirme ve uygulama hakkında bilgi ve becerilere sahiptir. |
|
|
|
x |
|
|
8 |
Bilişim mezunu ticari amaçlı yazılımların veri depolarının modellenmesi, yazılımdan bağlanarak(aracılığıyla) veriye erişim, verilerin işlenmesi konularında ilgili yazılım araçlarıyla geliştirme ve uygulayabilme bilgi ve becerilerine sahiptir. |
|
|
|
x |
|
|
9 |
Bilişim mezunu bilgisayar ağlarının temellerini, ağ sistemin tasarlanması ve yapılandırılması, bakımı ve sorunlarını çözebilmek için gerekli ve yeterli bilgi birikimine sahip olmak. |
|
|
|
|
|
|
10 |
Bilişim mezunu günümüzün en büyük bilgisayar ağ olan internete özel olarak görsel ara yüzlerin ve çoklu katmanlı istemci/sunucu mimarisinde çalışabilecek yazılımların tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanabilmesi gerekli bilgi, beceri ve donanıma sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
11 |
Bilişim mezunu, Türkçe, İngilizce ve ikinci bir yabancı dili kullanarak , eğitimi boyunca kazandığı, toplumun temel kurum ve kuruluşlarına ilişkin değerlerin bilincinde olarak , farklı iş ortamlarında meslektaşları ile iletişim kurar, sorumlulukları çerçevesinde, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak iletebilir. |
|
|
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
3 |
45 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Ödev |
5 |
10 |
50 |
Final |
1 |
3 |
3 |
Toplam İş Yükü |
|
|
146 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5,84 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |