Ders makro ekonominin giriş aşamasındaki temel kavramları içermektedir. Ekonomide yaşanan güncel sorunlara ilişkin olarak milli gelir, işsizlik, enflasyon, büyüme , para ve maliye politikalrı başlıca konuları oluşturmaktadır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenim Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Milli gelir kavramını ve hesaplanma yöntemlerini öğretir. |
1, 10 |
1,2,3 |
A,C |
TÜFE kavramını ve buna bağlı olarak enflasyon hesaplaması konusunda bilgilendirir |
|
1,2,3 |
A,C |
İşsizlik kavramını ve emek piyasasının işleyişi konusunda bilgi verir |
1 |
1,2,3 |
A,C |
Parasal sistem ve enflasyon ilişkisini anlatır |
1, 10 |
1,2,3 |
A,C |
Maliye ve para politikalarının ekonomi üzerindeki etkilerini anlatır |
10 |
1,2,3 |
A,C |
Ekonomik büyüme kavramı ve kaynaklarını öğretir |
1, 10 |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Ekonomik döngü ve küresel ekonomi |
Bade&parkin Foundations of Economics , Chapter 2(Pearson,sixth Edition) |
2 |
Milli gelir ve yaşam standardı |
Bade&parkin Foundations of Economics , Chapter 21(Pearson,sixth Edition) |
3 |
TÜFE ve yaşam maliyeti |
Bade&parkin Foundations of Economics , Chapter 22(Pearson,sixth Edition) |
4 |
İşsizlik |
Bade&parkin Foundations of Economics , Chapter 23(Pearson,sixth Edition) |
5 |
Potansiyel GSMH ve doğal işsizlik |
Bade&parkin Foundations of Economics , Chapter 24(Pearson,sixth Edition) |
6 |
Vize |
|
7 |
Ekonomik büyüme |
Bade&parkin Foundations of Economics , Chapter 25(Pearson,sixth Edition |
8 |
Yatırım, tasarruf ve faiz oranı |
Bade&parkin Foundations of Economics , Chapter 26(Pearson,sixth Edition) |
9 |
Parasal sistem |
Bade&parkin Foundations of Economics , Chapter 27(Pearson,sixth Edition) |
10 |
Para, faiz ve enflasyon |
Bade&parkin Foundations of Economics , Chapter 28(Pearson,sixth Edition) |
11 |
Toplam arz toplam talep ve işçevrim kuramı |
Bade&parkin Foundations of Economics , Chapter 29(Pearson,sixth Edition) |
12 |
Toplam harcamalar |
Bade&parkin Foundations of Economics , Chapter 30(Pearson,sixth Edition) |
13 |
Kısa ve uzun dönem Philips eğrileri |
Bade&parkin Foundations of Economics , Chapter 31(Pearson,sixth Edition) |
14 |
Maliye ve para politikaları |
Bade&parkin Foundations of Economics , Chapter 32-33(Pearson,sixth Edition) |
Kaynaklar
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Bade&parkin Foundations of Economics , (Pearson,sixth Edition) |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
Her konu hakkında konun anlaşıldığını test etmek üzerine verilen ödevler |
Sınavlar |
Vize ve final olmak üzere çoktan seçmeli ve klasik sorulardan oluşan sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
%50 |
Kısa Sınav |
2 |
%20 |
Ödev |
10 |
%30 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
%60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
%40 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Zorunlu Bölüm Dersi |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ve etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarına hâkim olduğunu gösterir. |
|
|
X |
|
|
|
2 |
Ulusal, uluslararası ve ulus-ötesi oluşumların yapısını, kurumlarını ve işleyişlerini, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler kavram ve kuramları kullanarak yorumlar ve gerektiğinde çözümler içeren projeler üretebilir. |
X |
|
|
|
|
|
3 |
İnsan toplulukları ve siyasal sistemler arasında benzerlik ve farklılıkları anlayıp, yorumlayacak düzeyde karşılaştırmalı, analitik ve disiplinlerarası bir bakış açısına sahip olduğunu gösterir. |
|
X |
|
|
|
|
4 |
Program sürecinde ekip veya bağımsız araştırma projeleri, staj, tez gibi yöntemlerle sorumluluk alma ve ekip çalışması bilinç ve becerilerini geliştirir. |
X |
|
|
|
|
|
5 |
Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde yetkin olduğunu gösterir. |
X |
|
|
|
|
|
6 |
Uluslararası ve ülke içi dinamiklerin değişkenliğini göz önünde bulundurarak kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin, yaşam boyu öğrenmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. |
|
X |
|
|
|
|
7 |
Analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla siyaset bilimi alanında edindiği bilgileri ve kendi eksikliklerini değerlendirebilir, böylelikle eksikliklerini gidermek için öğrenimini yönlendirebilir. |
x |
|
|
|
|
|
8 |
Akademik ve profesyonel ortamlarda, İngilizce ve Türkçe, yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanabilir. |
|
X |
|
|
|
|
9 |
Uluslararası kuramsal düzeyde ve küresel dinamikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma bilgi ve becerisine sahip olduğunu gösterebilir. |
|
X |
|
|
|
|
10 |
Kamuda, özel sektörde istihdam edilebilecek ya da akademik kariyere devam edebilecek deneyim ve sosyal niteliklere sahip olduğunu gösterir. |
|
|
|
|
X |
|
11 |
Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati ve saygı geliştirmiş olduğunu gösterebilir. |
X |
|
|
|
|
|
12 |
Sosyal Bilimlerde geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. |
X |
|
|
|
|
|
13 |
Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüş belirtebilir ve olayları yorumlayabilir. |
X |
|
|
|
|
|
14 |
Toplumsal, bireysel ve akademik etik kurallarına riayet eder. |
|
|
|
X |
|
|
15 |
Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık ve hemşehrilik görevlerini anladığını gösterebilir. |
X |
|
|
|
|
|
16 |
Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal-siyasal, hukuki hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. |
x |
|
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
4 |
64 |
Ara Sınav |
1 |
15 |
15 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
10 |
2 |
20 |
Final |
1 |
20 |
20 |
Toplam İş Yükü |
|
|
167 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
6.68 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
7 |